שולחן עגול 3 – קשרים מתחילים להירקם

לעמוד הקודם
קטגוריה: ניהול משאב הים
  • 20150505_150310
  • P1110628
  • P1110629
  • P1110632
  • P1110634
  • P1110637
  • P1110647
  • P1110651
  • P1110659
  • P1110662
  • P1110668
  • P1110670
  • P1110681
  • P1110689
  • P1110694
  • P1110700
  • P1110711
  • P1110715
  • P1110718
  • P1110721
  • P1110724
  • P1110728
  • P1110731
  • P1110732
  • P1110739
  • P1110740
  • 20150505_143840

0

 לייקים
שתף את הגלריה:

הדיון הפורה סביב השולחן העגול השלישי שהתקיים ביום שלישי 5.5.15 במתנ"ס שכונת בת גלים הוקדש  להצעות לפעולות, שיתופי פעולה ופרויקטים ובאפשרויות לקידומם בהתאם לציר הזמן ולאמצעים הנדרשים ובמציאת גורם אחראי לקידום הפרויקט.  הדיון התמקד בשלושה נושאים: חינוך וספורט ימי;  סביבה ימית ותרבות ימית; תכנון ופיקוח.

הוצגה החשיבות בפיתוח חינוך לספורט ימי במיוחד בשכונות החוף והפיכת תלמידי בתי הספר והנוער לשגרירי ושומרי הים. עלתה החשיבות לחינוך לפעילות ימית ופיתוח מסגרות חינוכיות ימיות והכשרת צוותי חינוך. קבוצת הגולשים העלתה כי בחיפה קיימים מועדוני גלישה וצלילה שיש לפתחם ולקרב את אוכלוסיית העיר אליהם, במיוחד בני הנוער. חיים רז העלה את החשיבות במיפוי אתרי הצלילה הרבים שיש מול חופי חיפה בשיתוף רשות הצלילה, התאחדות הצלילה, מועדוני צלילה, תושבים, רשות העתיקות ורשות הטבע.

הפרויקט יהיה באחריות אגף החינוך של עיריית חיפה אשר יוביל אותו תוך שיתוף פעולה עם רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים ועמותות אקואושן והרשת הירוקה.  ד"ר יעל ברקי גטניו מ"הרשת הירוקה" העלתה למשל כי הם  מכשירים מורים ומנהלים בקורס המוכר לגמל.

בנושא הסביבה והתרבות הימית הוצע להרחיב את פעילות פרויקט "הדגל הכחול" בין מנהל התפעול בעירית חיפה לבין עמותת אקואושן. הועלה הצעה לחיזוק הקשר של חיפה כעיר ים  כהשלמה לפעולות פיזיות שנעשו ומתוכננים סביב הים. כבר כיום ישנם פרויקטים מוצלחים כמו אירועי "בתים פתוחים בבת  גלים" וראוי להמשיך את אירוע "הליכות ג'יין בדרך אל הים" שנעשה במסגרת פרויקט "הים שלנו". הרעיון הוא לבסס את תרבות הים והצביון הימי של העיר, להציע פסטיבל ים ועוד. הגוף שיוביל את הפרויקט יהיה מחלקת התרבות של העירייה

אניהול ופינוי מטרדים וטיפול במעברים ובנגישות בחוף הים עלו כנושאי מפתח לדיון בתכנון ופיקוח בחוף הים. טיפול במעברים ובנגישות אל הים/מהים. עלתה החשיבות למיפוי נושאי הטיפול לפי מידת הקושי/המורכבות ליישום: טיפול בכניסות למעברים, העמקת המעברים מתחת לרכבת ושיפור נגישות לים; הסרת שילוט פרסומי מסתיר מהגשרים הקיימים; אפשרות למעברים בשבת בשטח הרכבת ולימוד תכנית הרחבת המסילות של הרכבת ואפשרויות המעברים כפיצוי סביבתי מתחת ומעל הרכבת. נושא השילוט עלה כמטרד המסתיר את האוריינטציה להולכים לאורך המעברים (הנמכת שילוט מסתיר במעברים העיליים), תאורה, הסדרת הכניסות למעברים (ניקיון, שבילים, ניקוז, גינון)

מנהל התפעול יהיה האחראי לריכוז הטיפול במטרדים בשיתוף עם גורמי העירייה השונים (הנדסה, שילוט, כספים, יפה נוף) וגופים נוספים כמו רשות הטבע והגנים, האגף לשמירה על הסביבה, רשות העתיקות ועוד.